Spoedhulp

Iedere werkdag is er tijd ingeroosterd voor eventuele spoedhulp. Als de praktijk gesloten is, kunt u voor spoedeisende hulp terecht bij Dental365 in Gouda.

Onder urgente hulp valt:

• Afgebroken tand (sport, ongeval)
  • Uitgeslagen tand (sport, ongeval) *
  • Nabloeding (na het trekken van een tand of kies of na een chirurgische ingreep) **
  • Acute ontsteking aan de wortelpunt vaak gepaard met zwelling en/of koorts

Spoedeisende hulp buiten openingstijden

Dental365
Limburg van Stirumstraat 1
2805 BD Gouda
telefoon: 085-0189444
dental365.nl

Let op: behandelingen dienen direct per pin/contant betaald te worden, neem altijd uw identificatiebewijs mee. U krijgt een factuur mee, die u bij uw zorgverzekeraar kunt indienen.

* Belangrijk bij de uitgeslagen tand
Zorg dat deze zo snel mogelijk teruggeplaatst wordt. Het maakt in eerste instantie niet uit hoe de tand teruggeplaatst wordt, zelfs al doet u dit achterstevoren. Het is van groot belang de tand in de mond te vervoeren. De tand moet u beslist niet in bleekwater of melk doen!
De tand moet niet schoongeveegd worden!! U dient direct de tandarts of kaakchirurg te bellen. Zorg ervoor dat u zo snel mogelijk (in ieder geval binnen het uur!) bij de tandarts of kaakchirurg bent.

** Ons advies
Nooit aspirine, Chefarine 4, Ascal of een dergelijke (met ascorbinezuur) pijnstiller gebruiken, deze geven namelijk nabloedingen. Paracetamol kunt u zonder problemen gebruiken. Bij ernstige pijn neemt u een dubbele dosering. Bij nabloeding met een gaasje of tampon druk op de wond houden.