Spoedhulp

Iedere werkdag is er plaats ingeroosterd voor eventuele spoedhulp. Als de praktijk gesloten is zijn we slechts bereikbaar voor zeer urgente spoedeisende hulp. Hoewel iedere tandarts hulp zou kunnen bieden, is het raadzaam contact te zoeken met een tandarts aangesloten bij ons waarnemingsrayon Krimpenerwaard. Buiten werktijden is een waarnemend tandarts bereikbaar onder telefoonnummer : 06-10114095

Onder urgente hulp valt:

• Afgebroken tand (sport, ongeval)
  • Uitgeslagen tand (sport, ongeval) *
  • Nabloeding (na het trekken van een tand of kies of na een chirurgische ingreep) **
  • Acute ontsteking aan de wortelpunt vaak gepaard met zwelling en/of koorts

De volgende tandartspraktijken behoren tot waarnemingsrayon Krimpenerwaard:

• Tandartspraktijk Bergambacht te Bergambacht
  • Versluijs te Berkenwoude
  • Circum Dentem te Haastrecht
  • Blom te Lekkerkerk
  • Klomp te Lekkerkerk
  • De Vest te Oudewater
  • Tandartspraktijk Oudewater te Oudewater
  • Ivory and Ivory te Schoonhoven
  • Thiendenland te Schoonhoven
  • Van Es te Schoonhoven
  • Van Moorsel te Schoonhoven
  • Van der Heiden te Stolwijk

* Belangrijk bij de uitgeslagen tand
Zorg dat deze zo snel mogelijk teruggeplaatst wordt. Het maakt in eerste instantie niet uit hoe de tand teruggeplaatst wordt, zelfs al doet u dit achterstevoren. Het is van groot belang de tand in de mond te vervoeren. De tand moet u beslist niet in bleekwater of melk doen!
De tand moet niet schoongeveegd worden!! U dient direct de tandarts of kaakchirurg te bellen. Zorg ervoor dat u zo snel mogelijk (in ieder geval binnen het uur!) bij de tandarts of kaakchirurg bent.

** Ons advies
Nooit aspirine, chefarine 4, Ascal of een dergelijke (met ascorbinezuur) pijnstiller gebruiken, deze geven namelijk nabloedingen. Paracetamol kunt u zonder problemen gebruiken. Bij ernstige pijn neemt u een dubbele dosering. Bij nabloeding met een gaasje of tampon druk op de wond houden.